In de loop van het jaar krijgen we te maken met nieuwe regels voor online verkopen in onze webshops.
Je moet dan bijvoorbeeld rekening houden met aangepaste regelgeving voor het weergeven van kortingen bij van/voor prijzen, reviews en beoordelingen.

Nieuwe Europese richtlijnen
De regelgeving verandert omdat er nieuwe Europese richtlijnen zijn die zorgen voor gelijke regels voor ondernemers in Europa. Ook de consument wordt beter beschermd door de nieuwe regels.
Klanten krijgen zoveel mogelijk eerlijke informatie. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op het naleven van de nieuwe regelgeving.

Reviews
Laat je online reviews en beoordelingen zien? Dan moet je na invoering van de nieuwe regels aangegeven hoe je controleert dat deze recensies van klanten zijn die het artikel hebben gekocht of gebruikt. Ook dien je aan te geven of je alle beoordelingen plaatst of hier een selectie in maakt en of er sprake is van sponsoring voor beoordelingen.

Andere nieuwe regels gaan over gepersonaliseerde aanbiedingen en het aanbieden van ‘gratis’ online diensten. Ook heeft de nieuwe regelgeving consequenties voor online marktplaatsen en vergelijkings-sites.